Politik är att vilja – vill du prata politik?

Nu drar vi igång studiecirklar på ett antal olika teman. Häng med du också!

Hösten 2019 genomförde vi ett antal studiecirklar inom olika politikområden med ett trettiotal deltagare som i olika grupper diskuterade aktuella politiska frågor. Reaktionerna var genomgående positiva. Nu i höst gör vi samma studiesatsning och ett femtontal har redan anmält sig. Och nu kan vi äntligen också samlas fysiskt och diskutera politik. Det är viktigt att vi blir fler som sprider våra budskap med sikte på en valseger 2022.
I det arbetet måste vi bli många för att vi ska nå framgång. Diskussionerna i grupperna ska också kunna bilda underlag och påverka vilka konkreta krav vi driver lokalt under det kommande året. Vi kommer också att bjuda in speciella gäster/inspiratörer till cirklarna.

Upplägget ser ut så här:
Du väljer själv vilken/vilka frågor du skulle vilja diskutera och grupperna väljer sedan tid och plats för diskussionerna. Och prata gärna ihop er med flera. Den vanligaste varianten är 3×3 timmar. Vi kommer att kalla alla som anmält sig till en gemensam start där vi diskuterar hur vi går vidare. Vi kommer också att avsluta cirklarna med ett gemensamt ”Politikpartaj”.

Nu vill vi veta hur många av er som är intresserade av en ny omgång politikcirklar.

Här är några exempel på politikområden som du kan välja bland. Anmäl dig gärna till flera.
·        Jobben och arbetslösheten
·        Skola och utbildning
·        Vård och omsorg
·        Miljö och hållbarhet
·        Våldet och tryggheten
·        Vinster i välfärden
·        Företagande
·        Kommunikationer och infrastruktur
·        Integration och flyktingpolitik
·        Stad och land – tätort och kommundelar
·        Politiken i det nya mediesamhället – tips och råd
·        Vad är en bra politiker?
·        Hur blir vi fler sossar?
·        Annat du är intresserad av

Är du intresserad? Anmäl dig till harnosand@socialdemokraterna.se NU! Och du får gärna ta med din kompis!

Frågor? Har du frågor kontakta Studiekommitteen och Anders Bergman på bergmananders@hotmail.com